Дистанційне навчання

 ПОРАДИ Викладачам ЩОДО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Сьогодні навчання здобувачів освіти відбувається у незвичних для нас умовах. Це виклик не тільки для дітей, сімей, а й для викладачів. У непрості часи війни діти так само переживають стрес і тривогу. Їх відчуття підсилені тим, що вони не завжди розуміють, що відбувається.

Тому у нинішніх умовах ми повинні перемістити фокус уваги з академічних успіхів на підтримку і нормалізацію психічного стану здобувачів освіти. Зараз це нормально. Ми всі можемо і повинні долучитись до цього в рамках викладання свого предмету.

·        Демонстрація власного спокою та врівноваженості – це найбільш простий спосіб допомогти заспокоїтись нашим дітям.

·        Дайте здобувачам освіти можливість висловитись: розповісти про свій настрій, розказати про свої справи. Коли людина називає (проговорює) свої емоції, у неї змінюється активність у відділах головного мозку і таким чином знижується тривожність.

·         Дозвольте здобувачам освіти говорити про свій сум чи злість, але обов’язково спрямуйте їх увагу на маленькі перемоги, сильні сторони, гарні новини. У кожному дні можна знайти щось позитивне! Допоможіть здобувачам освіти побачити це, навчіть їх помічати це. У вашому арсеналі повинно бути багато тем для розмов, які зможуть переключити їхні емоції.

·        Якщо вам відомо, що в одного зі здобувачів освіти відбулась жахлива травмуюча подія, не розпитуйте про це детально. Повторення деталей може викликати повторну травматизацію психіки. Також пам’ятайте, що якщо хтось ділиться страшними подіями в групі – це може сприяти травматизації інших слухачів. Якщо у здобувача освіти є потреба поділитись, за можливості, краще запропонувати їй поспілкуватись після уроку індивідуально, або спрямувати цю роботу на психолога.

Нинішня ситуація могла позначитись на поведінці здобувачів освіти, на їх здатності засвоювати матеріал. Стрес міг вплинути на увагу, пам’ять, на здатність зосереджуватись. Дорослим треба взяти до уваги, що крім описаного, один з механізмів захисту психіки – це регрес. Тобто деякі діти можуть демонструвати поведінку, яка притаманна меншим за віком здобувачам освіти. До цього потрібно поставитись терпимо та з розумінням. Не можна докоряти здобувачам освіти.

Не зайвим буде нагадати викладачам про турботу про себе. Пам’ятайте: для того, щоб надавати допомогу іншим, необхідно відновлювати свій власний ресурс, задовольняти свої базові потреби.

І наостанок.

Донесіть до здобувачів освіти думку про те, що щодня, не зважаючи на хочу/не хочу, можу/не можу, ми всі маємо виконати декілька задач: соціальну, фізичну і когнітивну.

Ми повинні підтримувати спілкування з родичами та знайомими, задати хоч одне питання «як ти там?», бо єдність та підтримка важливі для всіх.

Нам потрібен рух, особливо у стресі – це стабілізує, приводить до тями і надає сил для подальших дій. Хоча б три присідання або ходьба колами, будь-який активний і хоча б відносно інтенсивний рух.

А ще нам потрібні наш мозок і здатність вчитись, запам’ятовувати і аналізувати. Тож вкрай важливо задіяти цю функцію. Щодня хоча б щось одне вивчити і запам’ятати: іноземне слово, інструкцію з надання медичної допомоги чи іншу корисну інформацію. Важливо не просто подивитись, а саме вивчити!

Порадьте здобувачам освіти поспати, відпочити, але не дозволяйте лежати весь день в куточку, дивлячись у стінку чи у телефон. Настоюйте на тому, що вони повинні зробить хоча б одну маленьку дію!

Намагайтесь жартувати зі здобувачами освіти, посміхатись до них, викликати посмішку у відповідь. Гумор має терапевтичну дію. В нагоді стануть смішні історії, питання на кмітливість.

Дотримання цих простих правил та порад допоможе зберегти нормальний емоційний стан наших здобувачів освіти. А академічні знання ми обов’язково надолужимо після стабілізації ситуації.




Поради викладачам, як діяти під час онлайн-уроків, якщо вмикається сигнал «Повітряна тривога»

Демонструйте впевненість у своїх діях. Спокійно повідомте здобувачам освіти про сигнал.

Акцентуйте увагу здобувачів освіти фразою «Ви йдете в безпечне місце, яке встановлене за правилами вашої сім’ї».

Зверніться до здобувачів освіти «Натисніть кнопку «вийти з конференції» та на кнопку «виключення комп’ютера».

Повідомте «Після сигналу «Відбій тривоги» доєднайтесь до занять за розкладом».

Дочекайтесь, щоб усі здобувачі освіти, які є слухачами, вийшли з онлайн-зв’язку.

Намагайтесь зберігати спокій, будьте переконливими.

    Як убезпечити себе в кіберпросторі під час онлайн-навчання

Через воєнний стан освітній процес у 2022/2023 навчальному році у ДНЗ «Білопільське ВПУ» проводиться у дистанційному форматі. У зв'язку з цим необхідно дбати про безпечний онлайн-простір для здобувачів освіти.

Пригадайте основні правила, які допоможуть захистити Вас в інтернеті.

1. Переконайтеся, що встановлені всі потрібні для захисту налаштування на смартфоні або комп’ютері. Впевніться, що зможете самостійно підє'днатися та відкривати необхідні вебсторінки.

2. Якщо для навчання потрібно зареєструватися на певному сайті або створити акаунт, зробіть це під своїм обліковим записом.

3. Під час уроків використовуйте тільки ті інтернет-ресурси, які необхідні для навчання: визначену викладачем програму для відеоконференцій, вебсайти з навчальним матеріалом, месенджер для повідомлень. За потреби налаштуйте відповідні закладки у браузері.

4. Створюйте надійні паролі та нікому їх не повідомляти.

5. Пам’ятайте про ризики в кіберпросторі:

·        ймовірність підхопити віруси під час відкриття підозрілих посилань, вкладень, файлів (навіть якщо вони надіслані однокласниками);

·        ризики під час встановлення невідомих програм;

·        небезпеку онлайн-спілкування з незнайомими користувачами;

·        загрози, які можуть виникнути внаслідок розповсюдження в інтернеті особистої інформації, приватних фотографій, номера телефону, адреси проживання, реквізитів банківських карток тощо.

6. Дотримуйтеся правила етичного онлайн-спілкування. Агресія і цькування – категорично заборонені.

7. Продумайте план дій на випадок нестандартних ситуацій. Наприклад, що потрібно робити у разі відсутності інтернету, випадкового завантаження файлу з вірусом, отримання повідомлення від незнайомця тощо.

8. Ви має знати, що у будь-якому випадку може розраховувати на допомогу викладачів та майстрів виробничого навчання.








Немає коментарів:

Дописати коментар